Kom igen

Ibland är det så galet jobbigt att vara tjej. När man blir påhoppad av en gammal vän, eller när man blir pratad om bakom ryggen. Det har i längden gjort mig knäpp, och jag har undrat hur killar tänker. Liksom. Man hör ju aldrig om nån kille som blir aslack på en annan, för han har sagt något om någon till någon annan, som har börjat snacka, och sedan får den personen reda på det och ah.. Ni fattar.

Jag trodde aldrig det skulle ske, eftersom jag aldrig har påstått att det finns en mental skillnad mellan killar och tjejer, men jag börjar se ett mönster.

Ingen av de killar jag känner skulle dra upp något djupt samtalsämne, om känslor och sånt, och aldrig någonsin kunna gråta inför vänner. Man märker på Micke att han inte har pratat om sina känslor, så mycket förut, för han håller hellre allt inom sig. (Rätta mig om jag har fel, Micke.)

Tjejer, tänk på allt det underbara vi får genom att vara just tjejer. Att gå runt på stan med vännerna, shoppa, äta glass, och prata om allt mellan himmel och jord. Att kunna ringa upp någon, och bara gråta i luren. Att få dela sina problem med någon som vet exakt hur man själv känner. Varför ska vi slösa bort det bra, bara för att vi alla har starka viljor, och en del kneppt humör. Herregud, varje liten sak som man stör sig på behöver inte utlösa femte världskriget. Ta vara på det vi har istället.

Girlpower. 8D

 

Kommentarer
Postat av: t

ruskigt bra skrivet!

:)<3

2009-07-25 @ 19:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0