Media-hallå ? Cx

Eh eh eh.  Micke satt och läste nyheterna på aftonbladet.se imorse, och jag börjar seriöst tro att media har för lite att göra på dagarna.

''Kvinna skönhetsopererade sig efter påhopp på.. facebook?''
- JA. Lilla gumman, du har inget på facebook att göra, om du opererar om dig så fort någon säger att du är ful. Jag är inte elak, även om det låter lite så, men liksom. Om någon ¨''hoppar på'' mig, och kritiserar mitt utseende, så skulle ju jag aldrig ens överväga att skaffa en ny näsa. Sedan att det tas med som åttonde rubrik uppifrån är bara läskigt.

''Det handlar främst om tolv- trettonåriga tjejer som har en rolig kväll framför datorn, och sen råkar dom byta lösenord med varandra, och sen då när dom blir osams, så loggar dom in på varandras sidor, och sprider rykten, snackar skit och sånt.''
- Jag tycker det är bra. Att dom bryr sig om tolvåriga tjejer som byter lösenord på sina stall på stallet.se. MEN. Borde inte andra saker prioriteras? Friends gjorde den här artikeln (?) och jag tror även BRIS var inblandat. Det känns som att mobbade eller misshandlade barn borde vara viktigare. Det finns hur mycket misshandel som helst, mellan barn. Barn som inte vågar gå till skolan, för dom vet att dom inte får ett värdigt bemötande där. Det tycker jag borde uppmärksammas mer.

Sedan var det något om Hillary Clinton som sa ''Jag kan ge dig min åsikt, men inte min mans!'' när en student frågade vad Bill Clinton ansåg om utrikespolitiken (?). Sedan döpte det till ''Hillary skäller ut student.''

Liksom, hey.

Vi åker hem idag. Det är tråkigt. :(

Pusspuss. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0